Avertisment! Nu sunt un medic profesionist! Acest articol nu inlocuieste o vizita la medic! Si eu am fost consultata de un medic inainte de tratament deci, nu experimenta fara o opinie avizata!

In acest an mi-am facut niste analize la sange care au relevat un nivel al fierului scazut. Am fost diagnosticata cu anemie. In sfarsit, am gasit o explicatie pentru starile mele de oboseala si slabiciune pe care le aveam zi de zi, aproape.

Dupa ce am facut cateva cercetari si am vorbit cu medicul meu, m-am decis sa vad mai in profunzime ce inseamna acest deficit. Anemia este o problema comuna si m-am gandit ca ar fi indicat sa impartasesc ceea ce gasesc, cu voi. Ma refer la diagnosticare, dar si la identificarea celor mai bune tratamente. Sper ca veti gasi unele sfaturi, utile.

Ce este, de fapt, anemia?

Anemia sau deficitul de fier reprezinta o stare caracterizata de un nivel scazut de celule rosii sau de o cantitate insuficienta de hemoglobina. Aceasta este o proteina care da sangelui culoarea rosie si ajuta celulele sa transporte oxigenul prin corp.

Anemia cauzeaza, de multe ori, oboseala, piele palida si slabiciune, toate acestea experimentandu-le si eu. Tratamentul este, de obicei, unul usor si are rolul de a imbunatati calitatea vietii tale foarte mult.

Normal, exista si cazuri mai grave care necesita tratament medical mai serios, de aceea o vizita la medic este esentiala.

Anemia si menstruatia – legatura dintre ele

O menstruatie abundenta poate cauza un deficit de fier, dar mai exista si alte motive. In timpul sarcinii, corpul are nevoie de o cantitate mai mare de sange si, din acest motiv, nivelul de fier este mai mic. Este important sa se stabileasca motivul acestui deficit inainte de a se incepe tratamentul.

anemie

Menstruatia reprezinta un risc mai mare de a suferi, la un moment dat, de anemie, mai ales daca se pierde o cantitate mare de sange. Peste 460 de milioane de femei din intreaga lume sufera de deficit de fier si le excludem aici, pe cele insarcinate.

Cum pot stii ca sufar de anemie?

Primul lucru pe care ar trebui sa il faci este sa te documentezi asupra subiectului si sa vezi ce implica. Daca vezi ca ai simptome care sunt tipice anemiei cum ar fi, oboseala puternica sau slabiciune si simti nevoia sa mesteci gheata (pagofagie) sau ai aritmie, unul dintre primele lucruri pe care ar trebui sa le faci este un test de sange si apoi, sa vezi un medic.

Cum sa mentii un nivel optim de fier atunci cand suferi de anemie?

Cred ca un tratament bazat pe un regim alimentar echilibrat este o cale prin care se pot tine departe multe probleme de sanatate. Avand in vedere faptul ca eu sunt o persoana care nu prea consuma carne rosie cand se afla in perioada delicata a lunii, m-am gandit ca am nevoie de putin ajutor.

Gaseste un grup de suport si fa schimb de experienta

Am intrat pe un grup de suport pe Facebook  pentru a vedea alte experiente ale oamenilor cu anemia. Poti gasi multe informatii utile aici si faptul ca esti intr-un asemenea grup poate fi un ajutor cu adevarat real.

Suplimente de fier pentru anemie

Medicul a recomandat un sirop pe baza de fier, avand in vedere ca pastilele sunt mai greu de digerat. Eu am optat pentru varianta vegana.

Iau de doua ori pe zi, dupa micul-dejun si dupa cina, cum a recomandat el. Fierul din acest supliment deriva din fructe de padure si este dulce si foarte gustos. Nu are zahar adugat ci, multa vitamina C care ajuta la absorbtia fierului.

Ce sa mananci daca ai deficit de fier?

Privind dieta pe care ar trebui sa o ai, tine minte urmatoarele:

  • Polifenolii, care se gasesc, de exemplu, in cafea sau vin, calciu si anumite proteine, din soia sau lapte, sunt inhibitori ai fierului. Acidul ascorbic, adica vitamina C si pestele sau carnea slaba sunt elemente care ajuta la absorbtia fierului in organism.
  • Asigura-te ca mananci alimente care contin vitamina C cum ar fi, citrice, rosii sau carne rosie.
  • Exista doua tipuri de fier in natura: cel de origine animala si cel de origine vegetala.
  • Cel de origine animala il gasesti in: ficat, fructe de mare, carne de miel si peste, langa surse bogate in vitamina C, pot fi variante bune pentru cineva cu anemie.
Dar un vegan sau un vegetarian ce anume va manca?

Nu iti fa griji! Daca vei stii sa le combini, nu vei avea niciun fel de problema in ceea ce priveste absorbtia fierului in organism.

alimente care contin fier

Frunzele verzi, cum ar fi broccoli, varza, spanacul si altele asemenea, sunt bogate in fier. De asemenea, migdalele, semintele si fructele uscate sunt o sursa buna si le poti manca ori de cate ori simti nevoia unei gustari. Si anumite suplimente vegane te pot ajuta sa iti mentii un nivel al fierului ridicat.

Tratamente naturale pentru anemie

In acel grup de pe Facebook am mai citit ca, folosirea unei tigai din fier atunci cand gatesti, te va ajuta sa mentii un nivel al fierului ridicat. In plus, aceste tigai sunt mai rezistente si vor dura mai mult timp. Asemanator si ceva mai dragut decat acest sfat, este urmatoarea mea descoperire…

Un peste mic si dragut

Tot in acel grup de suport, cineva postase ceva despre un pestisor norocos si imediat am intrebat: „ce este acel pestisor dragut?

Uitandu-ma mai atent pe pagina lor, am gasit ca filosofia lor rezona minunat cu a mea din urmatoarele motive:

  • Este un obiect reutilizabil, putand fi folosit pana la 5 ani
  • Este mai ieftin decat suplimentele
  • Implica si acel program special: „cumpara un produs, ofera altul gratuit”

La fel ca si in cazul cupei menstruale ForEva! Aspect care m-a incantat!

cupa menstruala ForEva

Uite cum functioneaza acest pestisor micut:

Pestisorul norocos din fier trebuie sa stea timp de 10 minute, in fiecare zi, in mancarea pe care o faci. Sau poti fierbe un litru de apa timp de 10 minute si sa pui cateva picaturi de lamaie in recipient. Nu uita de pestisor! Apa aceasta iti va sigura un nivel optim de fier.

Am fost atat de impresionata de compania care face acest pestisor, incat i-am contactat pe reprezentantii ei. Am avut o conversatie foarte placuta si as vrea sa o impartasesc cu voi:

„ la fel ca o cupa menstruala ForEva, pestisorul din fier are rolul de a imbunatati vietile femeilor si fetelor. Credem ca o afacere ar trebui sa ajute in rezolvarea anumitor probleme sociale. Actiunile si valorile companiei ForEva Romania au demonstrat ca o afacere poate fi o forta a binelui”

Dr. Adina Petrascu

De asemenea, nu uitati sa va uitati si peste retetele lor bogate in fier, dar si peste cum puteti introduce pestisorul in gatitul zilnic.

Calatoria mea asupra imbunatatirii nivelului de fier nu s-a terminat inca, dar e ok

Cu toate aceste informatii in minte, testul meu pe care l-am facut dupa trei luni de zile a aratat ca am un nivel relativ bun al fierului, exceptand hemoglobina, care era de 12.2.

Atat timp cat am menstruatie, voi continua sa iau suplimente pe baza de fier. Daca nu voi face asta, voi deveni anemica si nu imi doresc acest lucru. Sunt increzatoare acum, ca stiu cum sa imi mentin fierul la un nivel optim.

Daca tu cunosti si alte metode prin care iti poti imbunatati nivelul de fier din organism, nu ezita sa impartasesti experienta si cunostintele si cu altii care ar avea nevoie de ele!